Viitorul industriei de online training…

 
 
Este industria de online fitness training de viitor?

 

În activitatea de consultanță pentru crearea unei afaceri în industria de fitness pentru profesioniștii în fitness și nu numai, primesc des o întrebare: „Andrei, este industria de online training de viitor?

 

Antrenorii personali și managerii de fitness care au depus efort în a dezvolta un concept de online training se tem de scădearea acestei piețe pe măsură ce pandemia Covid-19 se va termina.

 

Găsesc, în diferite manifestări, această generalizare conform căreia “după pandemie se va duce și se va pierde interesul pentru industria de online training, pentru programele de antrenament acasă”.

 

De fiecare dată mă amuză aceste exprimări deoarece nu le consider adevărate, iar asta din mai mult motive justificate pe care le voi explica mai departe.

 

Va scădea industria de online training după Covid-19?

 

În primul rănd avem expuse numeroase studii care arată tendința de creștere accelerată a industriei de online training la nivel global, tendință susținută evident de Covid-19, dar sub nicio formă nu găsesc rezonabilă abordarea conform căreia vor fi scăderi după ce se va termina Covid-19, deoarece industria de online training este o industrie sustenabilă în sine, cu beneficii reale pentru consumatorul de fitness recreațional online.

 

Cu alte cuvinte, o femeie, de exemplu, care reprezintă piața cea mai accesată în acest model de afacere, are beneficii reale în practicarea sportului acasă în raport cu sportul la sală, printre care:

 

  • Timp – nu stă în trafic în drum spre sală și către casă.
  • Confort și intimitate – nu împarte dușurile cu alte femei – mai ales în contextul Covid-19 acest beneficiu este accentuat.
  • Financiar – are acces la forma corectă a exercițiilor, la un program muzical pentru exerciții și la un antrenor care să o motiveze la investiția pentru care ar avea doar un abonament la sală, fără a mai lua în considerare un antrenor personal care este serviciu adițional în săli și ar necesita o nouă investiție.
  • Familie – majoritatea femeilor de 30-40 de ani din programe au familie și în special copii care le necesită timp și atenție, dar și nevoia de a fi în permanență proximitate cu aceștia. Un program de antrenament acasă oferă această oportunitate.
  • Comunitate – în contextul antrenamentelor online, o comunitate de femei cu aceleași pasiuni și interese este disponibilă permanent fie în grup pe facebook, fie în diferite zone de fitness acasă la cerere sau în direct. Este evident un aspect prezent puternic și la salile de fitness, dar asta nu îl face absent într-un program de fitness online.
  • Lipsa situațiilor stânjenitoare – nu știe să folosească și să modifice aparatura din centrul de fitness.

Antrenamentele online acasă oferă acces la o gamă variată de exerciții funcționale, mai ales când includem benzi circulare mari sau mici sau gantere, ce aduc reale beneficii practicantului acestui model de fitness.

 

De exemplu, în sală, cele mai folosite aparaturi de fitness sunt benzile și bicicletele și altele asemenea monostructurale, după care aparatele și abia după luăm în considerare greutățile libere și alte accesorii.

 

Aceste lucruri se întâmplă deoarece consumatorul normal de fitness recreațional nu are cunoștințele necesare să folosească în mod deliberat greutățile libere și să execute mișcări de o compelxitate deasupra sensului comun, întrucât nu știe cum să facă acest lucru fără ajutorul unui profesinist în fitness, iar cum unul într-un centru de fitness este accesibil către o gama restrânsă de clienți cu suficiente resurse financiare pentru a investi suplimentar, benzile, bicicletele și aparatele fixe sunt cele mai folosite deoarece sunt cele mai intuitive.

 

Benzile, bicicletele și aparatele fixe sunt cele mai folosite deoarece sunt cele mai intuitive. 

 

Acest fapt limitează, în măsuri considerabile, dezvoltarea complexă a funcționalității corpului pentru practicantul de fitness la sală (pentru majoritatea care nu are acces la serviciile unui antrenor personal).

 

Astfel că, în acest context, antrenamentele online oferă oportunitatea oricărei persoane interesate de un stil de viață sănătos prin exerciții fizice să aibă acces la o gama variată de mișcări și exerciții, explicate pas cu pas de un antrenor și este confortabil să greșească în timp ce învață singur/ă aceste exerciții din fața unui laptop sau tabletă, deoarece nu este nimeni să se uite la el/ea în timpul procesului de învățare care poate fi înconjurat de greșeli.

 

Modele de succes care au pus la îndoială propunerea inițială de valoare a unui centru de fitness

 

În susținerea acestei mențiuni doresc să remarc modelul Curves expus și explicat cu studiu de caz în lucrarea Blue Ocean Strategy de către W. Chan Kim și Renee Mauborgne unde Curves a reușit să crească într-un mod accelerat punând la îndoială motivațiile pentru care o femeie merge la sală.

 

S-a descoperit că majoritatea femeilor nu merg la sală pentru aparate (unde trebuie să schimbe greutatea și să-și așeze banca în diferite unghiuri, batoane proteice, vestiare cu saună, piscină sau să întâlnească bărbați.

 

Motivul principal pentru care femeile merg la sală, în acest caz specific, este pentru că acasă este greu să găsești motivația să te antrenezi, cu alte cuvinte, se expun mediului sălii doar pentru a se antrena, nu pentru a folosi la capacitate maximă toate trăsăturile și avantajele unei săli.

 

Femeile se expun mediului sălii doar pentru a se antrena, nu pentru a folosi la capacitate maximă toate trăsăturile și avantajele unei săli.

 

Faptul de a lucra în grup, cu alte femei cu aceleași interese reprezintă o atracție pentru sala, din nou un criteriu care nu evidențiază propunerea de valoare primară a unei săli, ci, mai degrabă, un nou criteriu ce poate fi expus în antrenamentele online (evident, în limitele tehnologiei și a lumii virtuale).

 

Astfel că, în aceeași notă, femeile care folosesc programe de antrenament acasă o fac, în mod prioritar conform acestei resurse pentru că economisesc timp, este mai eficient financiar și au intimitate.

 

Înțelegând aceste motivații, Curves a ajuns la mii și mii de centre deschise în Statele Unite și milioane de persoane abonate.

 

Cu alte cuvinte, este un exemplu de model de succes care a evitat paradigma clasică a unui centru de fitness “complet echipat. Apar, așadar, constant întrebări despre ce reprezintă și ce nu, de fapt, un punct atractiv pentru consumatorul de fitness recreațional?

 

Va rezista industria de online training în următorii 10 ani să fie atractivă pentru consumator și profitabilă pentru cei ce livrează aceste servicii?

Până în acest moment avem descoperiri care să ne relateze faptul că industria de online training are motive întemeiate să fie sustenabilă și după Covid-19 și, mai mult, să își mențină trendul puternic ascendent datorită faptului că acum, în anul 2020, pandemia a adus atenția publicului (mai ales a acelui de sex feminin) la beneficiile avute într-un program de antrenament acasă care rezonează cu referințele ei interne despre a face sport într-un mod confortabil și benefic în raport cu timpul, dar care îți oferă și economii financiare și intimitate.

 

Astfel că situația pandemiei de Covid-19 ajută la evidențierea unor trăsături deja existente în antrenamentele acasă, ce a făcut pandemia este să evidențieze și să atragă, într-un mod rapid, atenția asupra unui serviciu ideal pentru o anumită categorie de consumator care își dorește să-și crească nivelul de atractivitate, sănătate și energie într-un mod rapid, eficient din punct de vedere al costurilor și în siguranță.

 

Situația pandemiei de Covid-19 ajută la evidențierea unor trăsături deja existente în antrenamentele acasă.

 

Industria de antrenamente acasă va rezista, va crește în continuare și va reprezenta o oportunitate remarcabilă de afaceri pentru profesioniștii în fintess deoarece este fundamentată pe nevoi clare ale publicului consumator, nevoi ce vor exista și se vor menține cu sau fără pandemia Covid-19 în următorii ani.

 

Conform Allied Market Research industria de fitness online globală este evaluată în anul 2019 la $6.046 milioane (șase miliarde de dolari). Proiecția pentru anul 2027, adică opt ani mai târziu, situază industria globală de online fitness la $59.231 milioane (59 miliarde de dolari).

 

Ceea ce demonstrează tendința actuală de creștere acelerată a acestei industrii pe termen lung, nu doar unu-doi ani de acum, în contextul Codvid-19.

 

Un alt factor important este o știre recentă văzută în aceste zile, la momentul în care scriu aceste rânduri, Apple anunță lansarea propriului program de antrenamente online acasă, cu lansarea noului ceas Apple Watch.

 

Ca remarcă personală, Apple nu este brandul care să acceseze piețe unde nu ar fi sesizată o oportunitatea de câteva miliarde de dolari, dacă nu chiar zeci de miliarde. Pe de altă parte, nu este nici compania care să acceseze o piață fără să facă o cercetare amănunțită referitor la pericole și oportunități.

 

Ceea ce ne scoate, din nou în evidență, că piața de online fitness training este mare, jucători importanți la nivelul afacerilor globale o accesează și este mult loc de creștere în următorii ani.

Așadar, găsesc suficiente aceste argumente pentru a consolida sustenabilitatea, rezonabilitatea și normalitatea de creștere acelerată la nivelul industriei de online training și odată cu aceasta oportunitățile de a crea, ca profesionist în fitness, o afacere în acest domeniu care te poate poziționa să ajuți zeci sau sute de mii de oameni și poate genera profit financiar considerabil pe termen lung.

Descoperă oportunități în industria de fitness pe măsură ce apar! Abonează-te gratuit!

× Ai întrebări? Apasă aici!